پله پله تا ملاقات خدا

اخلاق اسلامی از طریق حکایت ها و جملات آموزنده

پله پله تا ملاقات خدا

اخلاق اسلامی از طریق حکایت ها و جملات آموزنده

پیام سنگین برای متکبرین

سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۱:۲۸ ب.ظ | مطهر مرتضایی | ۰ نظر

یک پیام میخواهم بنویسم که خیلی سنگین است و دستها می لرزد

درخت زقوم 🌵 غذای گناهکاران است که مثل فلز گداخته در شکم ها می جوشد🌡مثل جوشش آب داغ☀️ (و ندایی می گوید:) او را بگیرید و در وسط آتش پرتاب کنید💥🔥 سپس بر سر او از عذاب جوشان بریزید (و به او گفته می شود) بچش که به پندار خود بزرگ و محترم بودی🙁☹️

ذق انک انت العزیز الکریم...این عین ترجمه آیات ۴۳ تا ۴۹ سوره دخان است...

مثل فلز گداخته در شکم ها می جوشد😣😖

هر کس به پندار خود بزرگ و محترم است حساب آخر کار دستش باشد📃


مثل توپ بود.🏐 بچه ها با آن بازی می کردند و این طرف و آن طرف پرتاب می کردند. ⛹

دقت کردم دیدم جمجمه انسان است! 💀😵بچه ها را دعوا کردم و گفتم این جمجمه یکی از قدیمی های همین روستاست. حرمت دارد!

چاله ای کندم و جمجمه را دفن کردم.⛏

شب در عالم خواب 🕯کسی را دیدم که خیلی از من تشکر کرد و گفت آن جمجمه برای من بود. من کدخدای روستا بودم 👴و خیلی تکبر داشتم.💂 بی حرمتی بچه ها به من بخاطر همان تکبرهایم بود. (سید محسن خرازی، روزنه هایی از عالم غیب، ص۱۶۸)

...و ما احتمال بدهیم محل قبرمان مزبله و آشغالدانی شود!🗑


امام صادق علیه السلام فرمود در جهنم محل خاصی 🚪 برای متکبران وجود دارد به نام سقر...این محل از شدت حرارت 🌡 خود شکایت می کند و اجازه می خواهد که نفس بکشد. 🌬 اما زمانی که تنفس می کند کل جهنم را با آتش خود می سوزاند☀️🔥💥


موشی 🐭 به دنبال گردو می رود و در تله می افتد. 🎣 اما گردوی تله به دنبال خود ضربه فنر آهنی را به همراه دارد. 🔨ضربه پس از خوردن گردو.

قرآن کریم هم می فرماید فساد و تباهی انسان به دنبال برتری طلبی است. للذین لا یریدون علوا فی الارض و لا فسادا (قصص ۸۲). اگر دندان طمع برای تکبر و برتری جویی را کشیدیم، به فساد هم آلوده نمی شویم. (آیت الله حائری شیرازی)😬

  • مطهر مرتضایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی